Komponente računala
Metodička preporuka za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda predmetnih kurikuluma i međupredmetnih tema za osnovnu i srednju školu
OSNOVNI PODATCI
Ime i prezime | Gordana Lohajner |
Zvanje | diplomirana informatičarka |
Naziv škole u kojoj ste trenutačno zaposleni | Osnovna škola Veliki Bukovec |
Adresa elektroničke pošte | gordana.havaic@skole.hr |
Naslov Metodičkih preporuka | Komponente računala |
Predmet (ili međupredmetna tema) | Informatika |
Za međupredmetnu temu navesti u okviru kojeg nastavnoga predmeta, sata razrednika ili izvannastavne aktivnosti se izvodi. | – |
Razred | 8. razred |
OBVEZNI DIO
Odgojno-obrazovni ishod (oznaka i tekst iz kurikuluma predmeta ili međupredmetnih tema objavljenih u NN)
A 8.3. Opisuje obilježja pojedinih komponenti, uspoređuje i argumentirano vrednuje njihov utjecaj na kvalitetu rada cjelokupnog računalnog sustava
Tijek nastavnog sata
Uvod (10′)
Aktivnost za učenike 1. Baamboozlamo i ponavljamo
Već smo se u 5. razredu susreli „što čini“ središnju jedinicu te objasnili vanjske dijelove računala.
Pomoću Baamboozle alata ponoviti ćemo gradivo.
Odredimo timove i redoslijed kojim će otvarati pitanja. Prije početka igre možemo podesiti koliko timovi imaju vremena za točan odgovor, hoće li se oduzimati bodovi u slučaju krivog odgovora, hoće li sustav određivati broj bodova ili kako smo mi zadali prilikom stvaranja igrice.
Poveznica na igru za učenje.
Nakon zabavnog i motivirajućeg alata najavljujemo današnju temu: Komponente računala.
Obrada (70′)
Aktivnost 2. Diskusija
Potaknimo učenike na diskusiju:
Zašto je važno koje komponente koristimo? Kako one utječu na kvalitetu rada računala, ali i našeg rada na računalu?
Aktivnost 3. Izrada plakata u Canvi
Učenici ostaju podijeljeni u grupe kao na početku za kviz. Svaka grupa mora predstaviti svoju temu u obliku plakata koju su prethodno dobili na listiću (vidi Prilog 1.).
Učenici svoje uratke dijele unutar svojeg Teamsa. Prezentiraju svoje radove kao grupa, a ostali prate izlaganje.
Aktivnost 4. Samoprocjena
Nakon izlaganja učenici popunjavaju online listić za samovrednovanje i aktivnost u grupi.
Završni dio sata (10′)
Aktivnost 5. Analiza
Analiza odgovora vrednujem svoj rad u grupi.
Opis svih aktivnosti (što rade učenici, a što učitelj/nastavnik)
Učitelj u uvodnom dijelu vodi kviz, te je koordinator u ostalim aktivnosti (objašnjava, pokazuje, daje povratnu informaciju).
Učenici u uvodnom dijelu aktivno sudjeluju u kvizu jer uz alat Baamboozle ponavljanje ili učenje nastavnih sadržaja postaje zabavno iskustvo te se razvija suradničko učenje i natjecateljski duh.
Aktivnost 3. učenici izrađuju plakat u grupnom radu
Aktivnost 4. učenici otvaraju Forms online listić i označavaju izjave s kojom se slažu. Spremaju listić u e-portfolio.
Sadržaji koji se koriste u aktivnostima
Baamboozle kviz, Listić sa zadacima, Online listić za samovrednovanje i aktivnost u grupi
Primjeri vrednovanja za učenje, vrednovanja kao učenje ili naučenog uz uputepraćenje aktivnosti tijekom rada razgovorom, praćenje odgovora na pitanja postavljenih u aktivnostima
Vrednovanje za učenje:
- praćenje aktivnosti tijekom rada razgovorom, praćenje odgovora na pitanja postavljenih u aktivnostima
- e-portfolio
Vrednovanje kao učenje:
samovrednovanje – listić za samoprocjenu
Vrednovanje naučenog:
–
DODATNI ELEMENTI[1]
Poveznice na više odgojno-obrazovnih ishoda različitih predmeta ili očekivanja međupredmetnih tema
A. 8. 1 Učenik razgovara i raspravlja prema različitim obrascima grupnoga razgovora, primjenjuje vještine aktivnoga slušanja i poštuje pravila uljudnoga ophođenja.
C. 8. 1 Učenik vrednuje informacije i izvore informacija te povezuje odabrane informacije s postojećim znanjem radi rješavanja problemske situacije
[1] Sastavni elementi prijave koji omogućuju dodanu vrijednost provedbi javnog poziva. Nisu obavezni, ali nose dodatne bodove u skladu s kriterijima procjene Metodičkih preporuka.